• +982122065360
  • INFO@PARSTAX.IR
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

مالیات بر ارزش افزوده

دریافت گواهی ارزش افزوده

گواهی ارزش افزوده یک برگه است و از سوی سازمان امور مالیاتی صادر می گردد. محتوای اصلی گواهی ارزش افزوده مجوزی در مورد اخذ درصد مالیات و عوارض ارزش افزوده ی مشتریان توسط فروشنده می باشد که با نام شرکت و یا شخص فروشنده صادر می شود.

گواهینامه های ارزش افزوده دارای تاریخ اعتبار هستند و اگر تاریخ اعتبارآنها به پایان رسد بایستی فروشنده به منظور تمدید آن اقدام نماید.این گواهینامه ها یکی از مسائل مهم در اجرای نظام مالیات بر ارزش افزوده گرفتن مجوز مربوط به فعالیت های مالیاتی است که یکی از مجوز ها گواهینامه ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده به شمار می رود

ممکن است بسیاری از فروشندگان کالا با گواهینامه ارزش افزوده آشنا نباشند ولی در حساب های خود مالیات را محاسبه نمایند و از خریداران دریافت کنند.

هر یک از افراد حقوقی و حقیقی در پایان هر دوره ۳ ماهه باید خرید ها و فروش خود را در نرم افزار آنلاین و آفلاین ثبت نمایند و در حوزه مشخص شده در منطقه خود ارائه دهند و تاییدیه سازمان مالیات بر ارزش افزوده را دریافت کنند و در غیر اینصورت سازمان مالیات بر ارزش افزوده در هیچ صورتی گواهینامه را صادر نمی نمایند.

اخذ گواهی ارزش افزوده

برای اخذ گواهی مالیات بر ارزش افزوده شرکت می بایست حتما شرکت دارای کد اقتصادی 16 رقمی باشد، این کد اقتصادی از طریق سامانه اینترنتی سازمان امور دارایی و کد اقتصادی قابل دریافت است اما نکته قابل توجه این است که برای اخذ کد اقتصادی 16 رقمی نیاز به کد اقتصادی 12 رقمی شرکت می باشد.

پس در نتیجه برای اخذ گواهی ارزش افزوده شرکت می بایست حتما شرکت دارای کد اقتصادی 12 رقمی باشد و در صورت دارا بودن کد اقتصادی 12 و 16 رقمی می توان برای اخذ گواهی ارزش افزوده اقدام نمود، این کار نیازمند ثبت نام اینترنتی که خود شامل دو مرحله می باشد و تحویل مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده می باشد.
ثبت نام اینترنتی ارزش افزوده شرکت شامل 2 مرحله است، مرحله اول پیش ثبت نام است که در صورت اعلام اطلاعات صحیح، گذر واژه و نام کاربری به آدرس شرکت ارسال می گردد، با در اختیار داشتن این گذرواژه و نام کاربری می توان مرحله دوم ثبت نام را پیش برد، مرحله بعدی که خود شامل 13 مرحله می باشد نیاز به تکمیل دارد که پس از تکمیل و تایید نهایی این مراحل می توان نسبت به تحویل فیزیکی مدارک مورد نیاز به سازمان ارزش افزوده اقدام نمود.
مدارک مورد نیاز برای اخذ گواهی ارزش افزوده علاوه بر مدارکی که برای کد اقتصادی نیاز است و در ابتدا تشریح گردید، ارائه قرارداد فی مابین شرکت و شرکتی که می بایست 9 درصد ارزش افزوده از آن اخذ گردد می باشد، پس از ارائه این قرارداد و واریز 9 درصد ارزش افزوده مربوط به آن و ارائه فیش بانکی، گواهی ارزش افزوده شرکت صادر می گردد.

برای اطلاع از قوانین مالیات بر ارزش افزوده و اطلاع از دریافت گواهی ارزش افزوده با کانون مشاوران مالیاتی کشور در تماس باشید.


کانون مشاوران ارشد مالیاتی تهران

کانون مشاوران ارشد مالیاتی تهران ،متشکل از بازنشستگان برگزیده سازمان امور مالیاتی کشور بوده،که با خرد جمعی و راه کارهای خلاقانه و منحصر به فرد،در قالب دفاتر نمایندگی و شعب خود در سطح کشور ، آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه تمامی مشکلات وپرونده های مالیاتی،به هموطنان گرامی در تهران و سایر استانهای کشور میباشد.

اطلاعات تماس

ایمیل : info@parstax.ir
PARSTAX@GMAIL .COM 
شماره تماس : 021-44264974